Algemene Voorwaarden
1. Toepasselijkheid
Voor alle bestellingen (inclusief reservering workshops) in onze onlineshop gelden de volgende algemene voorwaarden. Onze online shop is uitsluitend gericht op consumenten.
Onder consument wordt verstaan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. Onder handelaar wordt verstaan: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf of degene die ten behoeve van hem handelt.
2. Contractuele partners, het sluiten van de overeenkomst
De koopovereenkomst komt tot stand met Orange Lily.
Door de presentatie van de producten in de online-shop doen wij een bindend aanbod tot het sluiten van een overeenkomst met betrekking tot deze artikelen. U kunt de producten eerst vrijblijvend in het winkelmandje leggen en te allen tijde uw keuzes vóór het plaatsen van uw bindende bestelling corrigeren, door gebruikmaking van de in het bestelproces aangeboden en toegelichte correctiemogelijkheden. De overeenkomst komt tot stand door het aanklikken van de bestelknop. Het aanklikken van de bestelknop houdt een aanvaarding in van het aanbod inzake de goederen in het winkelmandje. Onmiddellijk na de verzending van de bestelling ontvangt u nogmaals per e-mail een bevestiging.
3. Taal van de overeenkomst en opslag van de tekst van de overeenkomst
De beschikbare taal of talen voor het sluiten van de overeenkomst: Nederlands
Wij slaan de tekst van de overeenkomst op en zenden u per e-mail de gegevens van de bestelling en onze algemene voorwaarden. Uw vorige bestellingen kunt u om veiligheidsredenen niet meer online inzien.
4. Leveringsvoorwaarden
Naast de vermelde productprijzen worden er verzendkosten in rekening gebracht. Meer informatie over de verzendkosten leest u in het verzendbeleid (Betaling & Levering).
U hebt principieel de mogelijkheid om de goederen op woensdag t/m zondag 9.00-21.00 uur op afspraak af te halen bij Orange Lily Home te Wernhout. U geeft dit aan bij het afronden van uw bestelling en wij nemen telefonisch of per mail contact met u op om een afhaalafspraak in te plannen.
Let op, gratis verzending geldt alleen binnen Nederland. Voor standaard verzendingen naar Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk kunt u de verzendkosten terugvinden in ons verzendbeleid (Betaling & Levering).
Wenst u een verzending naar een ander land dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier.
Wij leveren niet af op een postbusadres.
5. Betaling
In onze shop zijn in principe de volgende betalingswijzen beschikbaar:
Creditcard
De betalingstransactie wordt direct na bevestiging van de betalingsopdracht en na uw legitimatie als rechtmatige kaarthouder door uw creditcardmaatschappij op verzoek van Mollie Payments uitgevoerd en uw kaart wordt belast.
iDEAL
Als u de betaalwijze iDeal kiest, wordt u doorverwezen naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via iDeal te kunnen betalen, moet u beschikken over een Nederlandse online bankrekening die geactiveerd is voor deelname aan iDeal, de nodige legitimatie verstrekken en
KBC online
Als u de betaalwijze KBC online kiest, wordt u doorverwezen naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via KBC online te kunnen betalen, moet u beschikken over een Belgische online bankrekening die geactiveerd is voor deelname aan KBC online, de nodige legitimatie verstrekken en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd en van uw rekening afgeschreven.
Bancontact
Als u de betaalwijze Bancontact kiest, wordt u doorverwezen naar de website van uw bank. Om het factuurbedrag via Bancontact te kunnen betalen, moet u beschikken over een Belgische online bankrekening die geactiveerd is voor deelname aan Bancontact, de nodige legitimatie verstrekken en de betalingsopdracht aan ons bevestigen. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd en van uw rekening afgeschreven.
Giropay
U wordt dan doorgestuurd naar de website van de online aanbieder Giropay. Om het factuurbedrag via Giropay te kunnen betalen, moet u een bankrekening hebben die geactiveerd is voor online bankieren, u dient zich te identificeren en de betalingsopdracht te bevestigen. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd door Giropay en uw rekening wordt gedebiteerd. Tijdens het bestelproces ontvangt u verdere instructies.
Sofort
U wordt dan doorgestuurd naar de website van de online aanbieder Sofort GmbH. Om het factuurbedrag via Sofort te kunnen betalen, moet u een bankrekening hebben die geactiveerd is voor online bankieren, u dient zich te identificeren en de betalingsopdracht te bevestigen. De betalingstransactie wordt direct daarna uitgevoerd door Sofort en uw rekening wordt gedebiteerd. Tijdens het bestelproces ontvangt u verdere instructies.
6. Eigendomsvoorbehoud
Gekochte producten blijven ons eigendom totdat zij volledig zijn betaald.
7. Schade tijdens bezorging
Indien goederen worden geleverd met zichtbare transportschade, moet u deze schade indien mogelijk onmiddellijk bij de bezorger kenbaar maken en moet u zo snel mogelijk contact met ons opnemen (uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van uw bestelling). Stuur ons uw bericht via het contactformulier of directe mail; wij zenden u vervolgens zo spoedig mogelijk instructies voor de afhandeling van de schade. Maak altijd foto's van de doos en de beschadigde producten. U kunt deze foto's verzenden naar ons emailadres: home@orangelily.nl met vermelding van uw ordernummer.
Let op, wij controleren onze producten voordat deze zorgvuldig worden verpakt. Zeer breekbare producten kunt u op komen halen of met extra verzekering naar u toe laten zenden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor transportschade; hiervoor dient u zich te wenden tot de vervoerder.
8. Garanties
De wettelijke garantie is van toepassing. Informatie over eventuele aanvullende garanties en de precieze voorwaarden die van toepassing kunnen zijn, kunt u naast het product vinden of indien van toepassing, op de afzonderlijke informatiepagina’s in de webwinkel.
Klantenservice: voor vragen, klachten en bezwaren kunt u 7 dagen per week contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ons bereiken per e-mail via het contactformulier. Tijdens onze openingstijden (zie Contact) kunt u ons bereiken via Whatsapp.
9. Workshop of bestelling annuleren
Workshop annuleren
Afmeldingen voor workshops kunt u tot 48 uur voor aanvang van de workshop doorgeven via ons contactformulier.
Bij afmeldingen binnen 48 uur voor aanvang heeft u de volgende twee opties:
- u kunt op een later tijdstip uw DIY pakket van de workshop ophalen op afspraak (indien noodzakelijk voor uw DIY pakket krijgt u apparaten in bruikleen; hiervoor betaalt u borg) of
- u mag op afspraak tijdens openingstijden van de workshopruimte op onze locatie in Wernhout aan de slag met uw DIY pakket.
Bij afmeldingen i.v.m. ziekte/noodgeval vanuit onze kant binnen 48 uur kunt u naast bovenstaande twee opties ook kiezen voor een tegoedbon te besteden in de winkel of bij een volgende workshop.
Bestelling annuleren
Wij kunnen uw bestelling annuleren indien wij niet alle betalingen inzake uw bestelling hebben ontvangen binnen 5 werkdagen na uw bestelling.
10. Huisregels & aanvullende instructie
Wij zijn niet verantwoordelijk voor de schade die u oploopt vanwege het negeren van onze huisregels en aanvullende instructies.
U dient onze huisregels op te volgen en extra waarschuwingen bij te gebruiken apparatuur bij workshops en DIY pakketten in acht te nemen voor u en onze veiligheid.
Onze huisregels en verdere instructies bij ons gereedschap ontvangt u voordat de workshop begint. U dient deze regels & instructies op te volgen en indien van toepassing zorgvuldig door te lezen.
11. Geschillenbeslechting
De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan, die u hier kunt vinden. Wij zijn niet verplicht deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een geschillencommissie voor consumentenzaken maar wij kunnen ervoor kiezen om hieraan mee te werken.